Dagen på Billdal

Vi började med stalltjänst och var färdiga efter ca en timma.
Sen drog vi igenom om vad "ridprovet" skulle gå ut på, även vilka hästar vi skulle börja att rida på.

Jag fick den pigga storhästen, hela 160mkh - Vilket jag tycker är skitstort! Rider ju vanligtvis på små D-ponnyer, ca 142-144mkh.
Smilla hette hon och var grymt stark. Vi kom inte alls överrens, men det flöt på hyfsat bra ändå.
Sen fick jag rida en liten mindre häst som hette Jane, en häst med otroligt hård mun och fyrkantig galopp. Även lite seg, hehe.
Men jag gjorde det bästa av situationerna och våra två rid/stallärare tyckte jag red bra/fint. När jag pratade med hon ena efter ridpassen frågade hon om jag var hoppryttare, vilket jag ju är. För det syntes på mitt fina skänkelläge och min nertryckta häl sa hon, haha. Kul att höra ändå, eftersom jag själv tycker att jag red som en kratta!

Det var verkligen skillnad på att rida ridskolehäst och sina egna ponnyer.
Men jag vänjer mig nog, får jag hoppas.
Nästa vecka planerar jag att ta med antingen Kiara eller Wilma, beror på vad vi ska ha för ridpass :)


Smilla på bilden

Kommentarer
Postat av: Josefin

Har du tävlat på billdal någon gång? Tyckte du det va bra isf? Så himla stort & fint! :)

2011-09-01 | 23:07:22
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: alex

Smilla är då en av mina favoriter. Sto med mycket humör. Annars blir de dom små heta ponnyerna :D så som Tyson

2011-09-03 | 17:50:12
URL: http://swejumpingteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0