Lite nytt i hästväg

Igår bytte jag min rosa Scapa huva och en Equiline tröja med Jenni, som bloggar på TeamLabom. Jag fick då hennes förbygel och träns.

Förbygeln är från Jacson och har dubbla infästen, den har även fårskinn på tre punkter för att motverka skav - Vilket passar Kiara perfekt när hon blivit rakad, då hon får skav runt om på bogen.
Tränset är från Svensk Ridsport (vet inte märket) och nosgrimman är utbytt mot en rep-nosgrimma från Whitaker. Var egentligen bara nosgrimman jag var intresserad av, men nu blev det såhär istället och jag är jättenöjd!

Kiara trivdes väldigt bra när jag red med denna nosgrimman idag.
Hon slängde inte med huvudet när jag tog i henne, så jag tror att nosgrimman träffade rätt punkter så att säga.
Återkommer med ett enskilt inlägg om ridpasset! =)

Såhär snygg blev hon i alla fall! 

Har gjort ett eget ihopplock av tränset nu, men ska byta pannbandet igen för det passade inte riktigt till tycker jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0