Testade nytt bett

Som rubriken lyder testade jag nytt bett på Chapella idag, vi testade jaktbett.
.
Red ut turen som går förbi paddocken så svängde in där lite snabbt och hoppade ett räcke 4 gånger. Marken var ganska hård (frusen) så hopade bara lågt fyra gånger för att känna lite snabbt innan vi red hemmåt igen.
.
Svårt och säga efter en sådan här ridtur, men de gick bättre än vanligt i vilket fall. Ute i naturen var hon mycket lugnare i huvudet när jag tog förhållningar jag behövde inte ta i för allt jag hade för att hon skulle känna förhållningen och hon drog inte upp huvudet. Hon kändes heller inte lika "stum" som jag tycker att hon gör på babypelhamet. Inne i paddocken blev jag förvånad, efter hindret stack hon inte utan jag hade kontroll nästan direkt efter hindret igen. I vanliga fall brukar de gå ungefär minst en långsida innan jag har kontroll igen och där ligger våran svaghet, som vi försöker jobba på. Ska se om vi kan åka till ridhuset någon dag och testa bettet mer ordentligt.
.
Så här ser bettet ut,jag hade kedjan väldigt lös och jag satt även på bettringar när jag red.
Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet om att ju lösare man sätter kedjan desto starkare blir bettet?

2011-12-30 | 21:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0