Wilma 29/12

Efter många kliv bakåt har jag och Wilma idag tagit oss framåt ännu längre än förut!
Hon gick SÅ bra på det vanliga raka Apple Mounth bettet idag!

Lånade ut Wilmas pelham till Izabella som red Kiara idag, så jag skulle bara testa detta andra bettet på Wilma igen. Senast funkade det inte alls!
Och hon gick perfekt idag! Åh, lyckorus på hög nivå!
Hon var stark EN gång, bara en ända gång (för hon blev lite för glad av att galoppera). Annars låg hon så fint i min hand utan att bli framtung eller tung överhuvudtaget.
I högervarvet gick hon kanoners i alla gångarter, till och med i galoppen var hon lätt som en fjäder! I vänstervarvet hade hon lite svårare att ställa sig inåt i galoppen, men huvudsaken är att hon inte drog eller körde upp huvudet.

Det går, bara man har tålamod. Och mitt tålamod är kort som en stubin, så jag brukar inte utmana ödet. Dvs slänga på ett såpass milt bett efter mycket vila på denna ponny.
Men gud så lugn och fin hon vart idag!


Kommentarer
Postat av: Hannah S.

en av mina hästar är också väldigt stark och slår upp huvudet,har haft pelham på henne men hon fick skav av kindkedjan till slut.

Har också väldigt kortstubin så burkar avstå från att rida henne och låta mami göra det istället för hon får henne lugn och avslappnad utan några problem alls xd vilket jag inte får lika lätt,haha..

2011-12-30 | 09:31:42
URL: http://klequi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0