Ridväst

Ridväst är något som jag nästan alltid använder de är en liten "sak" som kan göra stor skillnad när olyckan är framme. Jag använder alltid västen när jag tränar,tävlar, rider ut på frankie själv, rider nya hästar osv. Jag slarvar med västen när jag tex rider Chapella på henne använder jag endast västen när jag hoppar hemma, hopptränar och tävlar då jag känner mig säker på henne använder jag inte alltid västen hemma. På Frankie däremot använder jag alltid västen (kan slarva när jag inte rider ut ensam). Jag har västen på dressyrträningar, alltid  när jag hoppar och rider ut på han själv. Även om jag nästan aldrig ramlar av så känner jag mig inte helt säker på Frankie utan väst så det känns mycket bättre och veta att västen är på.

 Jag tror faktiskt att jag fortfarande hade tävlat med väst oavsett om regeln fanns eller inte. Min mamma har alltid sagt till mig att använda västen så jag tror faktiskt att jag hade tävlat med den även om jag inte behövde. Får väll se vad jag säger när jag är 18 år hehe ;)

Min mamma flög av illa för några år sedan och efter de började jag även använda ridvästen ännu mer.
Jag tror faktiskt att jag aldrig har tävlat utan väst.

Hur ofta använder ni väst?








Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har alltid väst när jag hoppar, eftersom jag måste ha det när jag tävlar vill jag ha det när jag tränar också eftersom det ska vars så lika förutsättningar som möjligt. Innan hade jag det alltid när jag red ut och red markarbete också, men jag har börjat slarva jättemycket :(

2011-02-28 | 02:30:59
Postat av: Lina

Jag har alltid väst måste ha det på min ponny ;)

Fin blid!

Kram Lina

2011-02-28 | 18:28:16
URL: http://liinafriida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0