Ridit tre ponnyer idag =)♥

Wilma joggade jag i manegen i ca 40min. Hon var ganska stel idag, så gjorde mycket små volter. Även i galoppen, men egentligen är det inte bra att man gör för många småvolter i galopp för det sliter mycket på dom. Fast jag kände att det var nödvändigt. Och Wilma var väldigt stabil i galoppen på de små volterna! Korsgaloppen är nästan som bortblåst också! =) Skönt, för förut var hon väldigt ostabil och kunde inte byta tillbaka från korsgalopp.

Kiara körde jag lite dressyr med i manegen. Hon är en sådan ponny som trivs bra med högt huvud och steg lika korta som en B-ponny. Men hon gick jättefint i form, och var mycket positiv till allt! Gjorde lite öppna och slutna, skänkelvikning, ökningar och övergångar, även lite spanskgång. Haha, värsta dressyrtanten är jag! Men hon var riktigt duktig idag =)

Red även Kincaid idag, för systern min har skadad sin handled. Så det var typ första gången jag red henne idag sen juli?! För jag känner mig så lång på henne, och det är jag också. Men egentligen är det inga problem, för hennes förra ägare var större än mig och red henne i fyra år.
För att vara så liten har hon riktigt stora gångarter! Knappt så jag hinner med, haha. Men det gick hyfsat bra idag, fick ut det jag ville av ridpasset =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0