Today

Idag fick Chapella gå ett litet lungnare pass eftersom det var tävling igår, Frankie däremot fick gå hårdare.
Vi red ut och började med mycket klättring och galopperade sedan lägre sträckor. Påväg tillbaka gick jag ut och red igenom honom på en åker, red på en volt i trav och galopp i båda varven. Efter en stund gick han riktigt fint vilket sedan märktes när vi galopperade tillbaka på en grusväg då gick han riktigt fint. Avslutade sedan hela passet med lite bus och lång avskrittning.

Efter jag ridit båda började jag plocka och greja lite i stallet medans "vattentanken" fylldes med vatten. Den hagen som hästarna går i just nu ligger en liten bit från stallet så man kan inte bära vatten dit. Men pappa gjorde en "vagn" som jag fyller med vatten som jag sedan kör ner och ställer vid hagen med fyrhjulingen, riktigt smidigt. Dock var jag inte lika smidig idag när jag råkade köra sönder en del utav den, men de fixar pappa förhoppningsvis snart haha.

snygga ekipaget

dagens outfit
Frankie i sandgropen som vi red igenom idag, bilderna är dock inte från idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0