tiden går snabbt

Igår blev det årets sista hoppträning med Chapella, både jag och hon var svettiga efter träningen. Vi gjorde egentligen inget som var speciellt svårt för de flesta hästar, men för Chapella är det svårt.
.
Vi började med att travhoppa ett räcke, det gick bra i början. Efter de första gångerna visste hon vad vi gjorde och då ville hon istället springa iväg och galoppera över travbommen.
Sedan red vi på en volt med fyra galoppbommar, där vi skulle få jämna galloppsprång mellan varje. Detta funkade ganska bra, dock så tar hon alla chanser hon får till att springa fortare och fortare. Vi tränade även på att jag och Chapella måste komma ut i hörnen efter vi hoppat, för hon genar gärna.
Efter en stund hoppade vi en bana och allt funkade bra tills vi kom till den sista linjen där det var en oxer/ räcke (beroende på vilken linje) efter hindret skulle man gå på fyra väldigt korta till en liten bom. Där fick vi problem då jag inte får tillbaka Chapella tillräckligt snabbt, och hon lyssnar inte helt och hållet på mig. Så vet inte hur många gånger vi fick komma om den linjen haha, men det var en nyttig träning för oss.
.
Idag direkt efter skolan åkte jag in till torp (köpcentrum) för att handla lite presenter och för att besöka min praktik-plats. Mamma kom även in sedan och hämtade mig. Så fick vi köpt lite små saker till hunden som kommer på fredag. Kom hem kvart över nio, gick in och bytade om och gick sedan ut och fixade stallet. Chapella har fått vila idag.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0