Dressyr-debut 29/4-2012

Idag har jag och Wilma gjort våran livs första dressyrstart!
Utan förväntningar och träning anmälde jag mig spontant för att glänsa runt lite med min superpigga hopponny ;)

Vi startade en LB:1 på Bollebygds Ridklubb. Detta program har mest fokus på vägarna, och det kände jag mig säker på - Innan denna dag, haha!
För hon har svårt att hålla sig i formen och vill gärna springa för fort. Så därför satsade jag på detta programmet.

På framridningen var hon lugn och gick riktigt fint för det mesta! Så jag kände mig säker på nästan alla delar, men var nervös för hur hon skulle reagera på dressyrstaketet på tävlingsbanan.
Och ja, väl inne på banan så var hon helt förskräckt över att det fanns en fytkantig liten bana med lågt staket och inte en hoppbana. Så hon bestämde sig för att hon inte ville gå bredvid staketet.

Banan var 40x20m och det har vi aldrig tränat på, så allting skedde så plötsligt. Så som galoppen när man skulle rida snett igenom och länga - Det tog typ 3 galoppsprång så skulle jag sakta av igen. Blev därför en hel del missar med sena avbrott, dålig form, dragig ponny osv. Allting blev fel egentligen, haha!

Men det var skitkul att komma där och rida runt med hoppsadel, guldiga stigbyglar, JW kavaj, Kingsland schabrak och allt annat som en typisk hoppryttare kan tänka sig att rida med. Så visst var det ändå lite kul att tävla dressyr för första gången.

Resultatet blev dock inte lika kul - 53,448%. Haha, men vafan skulle jag egentligen väntat mig?!
Vi fick 4or, 5or och 6or i protokollet, och blandade kommentarer. Men de tyckte att Wilma var en trevlig ponny :D

Så det var väl en kul, händelserik dag!
Ha överseende för att vi ÄR ett hoppekipage, hehe ;)

Den första som gissade rätt på att vi hade tävlat dressyr idag var -
http://teamdjrk.blogg.se/
Kommentarer
Postat av: Isabellasphotographing

fina bilder :)

kram

2012-04-29 | 23:33:18
URL: http://isabellasphotographing.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tycker ni är rätt tjusiga ändå!

2012-05-01 | 14:15:53
URL: http://dressyrfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0