Första dressyrträningen

Dressyrträningen gick väldigt bra! Vi gjorde mycket övergångar och varvade med att trava över några bommar på ena stora volten.

Red på ett rakt bett med äpplesmak (Apple mouth bett) istället för det fullcheek jag hade tänkt. Gillar att rida på raka bett, och föredrar rakt på pelham. Och jag har ju haft babypelham på honom ett par gånger, så jag tänkte att detta raka bettet kunde komplettera bra.
Överlag så funkade det bra. Jag kunde svänga utan problem och han blev inte stark. Det var bara i högervarvet som han fortfarande var lite stel i sedan några dagar tillbaka. Men det var inte så att han hade högt huvud, bara att han inte gick korrekt i form vissa stunder/steg.

Elin var så snäll och fotade, så bilderna får ni nu med en gång ♥

De nya ridbyxorna jag köpte på sv.ridsport rean, supersköna är dom. Älskar dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0