Obelixen ♥

För några timmar sedan kom Obelix till skolan, och resten utav mina saker som skulle in i rummet. Så nu är mitt rum i princip helt färdig stylat, och lille pojken trivs så bra nere i stallet i sin nya box.
Han har fått en bästis också, Nathalies ponny Snobben ♥

Red han en stund i manegen förut, och det gick sååå bra! Han var helt cool-lugn och slappnade av bra. Inte alls lika spänd som förra gången jag red honom här på skolan. Glömde dock att byta bettet, men det var nog bra att jag hade hoppbettet ändå. Så jag kunde svänga ordentligt och inte behöva ta i honom så mycket. Gjorde tempoväxlingar och lite skänkelvikning i traven och galoppen vilket funkade kanonbra. Så kul att han är så lätt att arbeta med!

Imorgon är det dressyrträning och då ska jag tesa ett fullcheek! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0