utvärdering - Sotenäs

Utvärdering tävlingsplats

Framridning - Framridnings paddocken var avdelad, så man kunde rida fram på en mindre del. Sedan finns det även en paddock några tiotals meter bort som man kunde rida fram i. Jag red dock bara fram i den lilla avdelade delen, skrittade dock fram ute. Men eftersom det var få starter och jag hade unghäst var det automatiskt inte mycket folk. Så det funkade att trava på den mindre delen, sedan kunde jag rida på framhoppningen nästan med en gång.


Framhoppning- I den avdelade paddocken jag nämnde ovan, såklart större än den lilla delen. Stod en oxer, lilla och räcke framme som vanligt. Brent tyckte att allt utanför paddocken var väldigt farligt.. Handikapprampen, "gatlyktorna" och allt möljigt var farligt, annars funkade det bra på framhoppningen. Däremot kändes det som om att vissa ryttare inte hade koll, jag fick hela tiden se vart vissa skulle ta vägen. Enligt några fanns det ingen högerregel, men det funkade bara man hade koll. 

Cafeterian- Sotenäs har en liten söt cafeteria som täcker en bit utav ena kortsidan på ridhuset. Finns några bord och stolar så man kan kika ut över ridhuset. Jag köpte endast dricka och festis från kafeterian och de var normala priser. Kikade även in godiset och chipsen men lyckades hålla mig borta från det ;) Jag vet inte vad de hade för maträtter och så för det kollade jag inte på, men vet att de stod och grillade något ute i alla fall.


Parkering- 
I en ganska stor grushage, däremot blir det väldigt smalt när det står transporter längst med båda sidorna. Alla ekipage står mitt i vägen när man lastat ut och sadlar osv, så när nya transporter ska förbi går det inte riktigt om man har en spänd häst. Var en transport som skulle förbi mig och Brent och tydligen kunde de inte vänta så jag kunde flytta mig. Så jag och Brent blev fast mellan transporter och det åkande ekipaget och han höll på att krypa ur skinnet, han försökte hitta närmsta utväg men lyckades hålla honom tur nog. 


Tävlingsbanan- Var i deras ridhus, blev därför min och Brents första inomhus tävling nu efter sommaren. Ridhuset är ganska smalt och hyffsat långt. Underlaget hade varit lite löst i något hörn dagen innan på ponny, men jag märkte inget av det. Eftersom ridhuset inte är bland de största kom hindren ibland ganska fort, men det tycker jag är en bra  träning på lägre höjder i alla fall.  


Läktaren- Finns en mindre läktare på samma kort sida som cafeterian, när det inte är så mycket folk funkar det annars kan det bli trångt. Sedan är det lite tråkigt om man sitter ner ser man ibland inte för det står folk framför.

 

Personal- Jag känner nästan alla på sotenäs känns det som.. Min mamma har ridit för dem och jag red där mycket när jag var liten, även på ridskolan. Så jag känner många ur personalen och de skötte allt bra vad jag märkte. 

Övrigt/sammanfattning- När man kom fram till tävlingen fick alla chaufförer en kaffebiljett, det tycker jag är bra för våra föräldrar. Sedan fick man även ett medlemskort på my one som de hade sponsrat med, det var ovanligt och kul. Tack för en snabb och smidig dag!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0