Snabbt om Brent

Vem är Brent?

Det är en väldigt bra fråga, håller själv på och ta reda på de.;) Han är i vilket fall en 6årig valack som aldrig gjort något, visst är han riden och hoppad men aldrig tävlad osv. 

Hittills har han varit hur snäll som helst. Jag förvändade mig att han skulle vara mer i luften, rädd osv. Men han är cool lugn i stallet, kan vifta saker hur som helst utan att han reagerar det minsta. Ibland tänker jag mig inte för och är inte så försiktig som jag borde vara när jag grejar men han är så snäll så. 

Han är även en riktig kelgris, står med mulen upp i ansiktet nästan hela tiden. Han har även blivit en bortskämd med godis redan, så det vill han gärna ha så fort man kommer i närheten.

Han har varit lite spänd när vi lett ner honom till hagen och nya platser, men det förstår man när allt är helt nytt. Men han är härlig och gör ingen stor grej utav det, utan han spänner sig, tvekar lite och kollar men går hela tiden med en utan och bråka. 

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om honom, vi håller på och lär känna varandra. Förhoppningsvis kommer det bli bra i framtiden, men nu ett tag tar vi det bara lugnt så han får landa lite och att vi lär känna varandra.


Kommentarer
Postat av: lina fyhr

Vad roligt att få en sådan häst som man kan utvecklas tillsammans med, kommer nog bli kanon :) Vad har den för stam?

2012-02-27 | 20:46:44
URL: http://linafyhr.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0