säkerhetsväst

Många tycker att ridväst "förstör ridningen", "är klumpig", "ful" osv. Jag däremot har faktiskt inget emot ridväst och jag tycker inte att det är så fult, visst är det snyggare utan men de är inte fult med heller.

Nu när jag har en ny häst dessutom unghäst kommer jag börja rida med väst igen. De senaste åren har jag slarvat med väst här hemma, jag har det alltid på hoppträningar och tävlingar. Men här hemma i skogen eller i paddocken har jag slarvat. 

I början när jag hade Frankie och Chapella var jag duktig på att använda västen. Men med tiden lärde jag känna hästarna och slutade helt enkelt med väst hemma. 

Igår när jag red hade jag västen även om jag bara skrittade i 20 min. Västen gör mig samtidigt säkrare för jag vet att jag har ett "extra" skydd. Så nu de närmsta månaderna ska jag bli bättre på och använda västen. 

Jag har inte ont utav västen, jag tänker inte på den alls (jo på sommaren när de är varmt), jag har helt enkelt inte ont utav den. Så varför inte lika gärna använda den? Jag kommer nog tidsnog inte vara så duktig utan kommer slarva med västen hemma när jag känner mig säker på Brent.

Jag tycker det nästan är lite tur att jag är under 18 år, för det tvingar mig och tävla med väst i några månader till och då hinner jag ju lära känna min häst ännu mer. Min mamma har alltid varit noga med att jag ska ha väst när jag tränar + tävlar (även innan regeln kom). Jag  har aldrig sagt emot henne, det är som sagt ett billigt skydd.

Så vad tycker ni om säkerhetsvästar och vilket märke har ni?

Jag har en säkerhetsväst utav märket racesafe


Kommentarer
Postat av: Tilde

Jag tycker att man ska ha säkerhetsväst när man rider : ) Jag själv har ALLTID säkerhetsväst när jag rider förutom på dressyr tävlingar:) Liksom så onödigt om man skulle ramla av och inte ha säkerhetsväst... Har nästan en sån väst som du har:) Sjukt bra blogg <3

2012-02-28 | 19:42:16
Postat av: Paula

Jag har en racesafe fast den är väldigt lång där bak så jag har den vid utredning och dressyr :)

2012-02-28 | 20:28:45
URL: http://equusfoto.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag har ngn "fejk" racesafe :P

2012-02-28 | 22:14:13
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Kommer du fortsätta ha väst efter du blivit 18 på tävling?

2012-03-01 | 12:19:26
Postat av: Anonym

vad har du för strl på din skjorta på bilden ? skulle va tacksam för svar ! :)

2012-03-01 | 22:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0