Spirited girl today!

Efter att vart uppe och hoppat på benen sedan 1-tiden på dagen igår tills kvällen blev det lite mer liv i min kropp än på morgonen och dagen innan.
Mår mycket bättre idag, har bara ont i halsen/lungorna. Har kraftigt ont i mina luftrör när jag är förskyld pga min astma. Men det känns helt okej idag.

Ska försöka rida Wilma idag. Tävling på Söndag och JAG har inte ridit henne ordentligt sedan förra tävlingen, känns lovande. Men vi hade ett bra barbackapass förra Onsdagen. Oj, lite länge sedan. Efter det har jag bara skrittat och joggat henne i Fredags och Lördags. Igår blev hon riden av Anna i 2:an så hon fick jobba igång sig efter dessa dagar.

Så därför känner jag att jag måste rida henne nu och framför allt hoppa henne helst idag. Hon vilar alltid två dagar innan tävling, därför är det bättre att planera in hoppning idag och inte imorgon.
Men bestämmer jag mig för att rida sedan ska jag (i alla fall försöka) ta det lugnt så jag inte blir för ansträngd och river upp hela halsen. Suicide typ. Fast vad har stoppat mig innan? ;) Just nu står hoppning på schemat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0