Hejdå glugg mellan framtänderna!

Var hos tandläkaren (tandsköterskan) i Tisdag för en vanlig kontroll. Egentligen skulle även en riktig tandläkare kolla på mina framtänder för jag har bett om tandställning. För sist jag pratade med tandläkaren jag hade innan, så sa han att jag inte får det för att det inte är något fel på mina tänder, och det skulle kosta 30-tusen kronor.

Men så sa mamma det i telefonen förra veckan att jag SKULLE träffa en riktig tandläkare och dom sa "ja" till det. Sedan när jag väl kom dit i Tisdags så var det bara en tandsköterna där. Och hon sa att jag inte skulle få någon tid förrens i September för att kolla om jag behövde tandställning (enligt henne var chansen jätteliten att jag skulle kunna få räls). Dryg var hon också. Så var så irreterad efter det tandläkarbesöket.

Och igår, alltså dagen efter jag hade vart hos tandsköterskan, så ringde dom och sa att jag skulle få en tid till idag/Torsdag! (Blev det redan September?).
I alla fall så kollade en riktig tandläkare på mina tänder och drog slutsaten att jag ska få tandställning om jag vill. För mina argument till det är att jag inte vill ha kvar min glugg, och på ytterkanten av framtänderna så trycker det mot överläppen. Så jajjemän, räls på G! Och snart är lilla gulli-gull gluggen borta för alltid.

Har tänkt på det länge. "Är det värt att ha räls, ska jag ha kvar gluggen, hur kommer jag se ut när jag är 40+ och har glugg liksom" osv. osv. Var rädd att jag skulle behöva ha den jättelänge, typ 1år eller längre. Men tandläkaren trodde att det skulle räcka med ett halvår! HUR BRA?! :D :D :D

Ååååh, är så glad. Kommer få så himla fina tänder efter!
- 6 Augusti, då slängs rälsen på!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0