Ponnyer jag tävlar & tävlat

Miracos mac Andrew
Min systers nuvarande C-ponny som jag tävlade ett fåtal gånger förra hösten och vintern. Vi har tillsammans debuterat L:A och har placeringar upp till L:B.

Han är verkligen inte min typ av ponny, och jag förstår mig inte på han för 5-öre. Är stark men behöver ändå ha ben om sig. Vi kom inte riktigt överrens med varandra på tävlingar... Hoppar dock kanon med min syster.




Kincaid
Min systers utlånade C-ponny som nu endast tar det lugnt i skogen osv. Tävlade henne åt min syster i början då vi hade köpt henne hösten 2009. Tillsammans har vi hoppat upp till L:B+5 med placeringar upp till L:B.

Väldigt skarpt ponny som var helt överkokad i huvudet när vi köpte henne, men som det funkade bra med efter några veckors träning. Klickade faktist bra med henne, men var tyvärr för lång för henne ända från början.



Kiara
Min egna D-ponny som jag snart haft i min ägo i 4år. Men pga skada har vi inte kommit upp i klasserna, och har därför bara tävlat upp till L:B+5 och startat 110cm på clearround (felfritt). Har placeringar tillsammans upp till L:B.

Vi passar väldigt bra tillsammans, men hennes humör är som dag och natt. Hemma är det inga problem att hoppa, men på tävling blir det ibland väldigt läskigt - Enligt henne. Har dock en bra hoppteknik och hoppar hus när hon väl hoppar.




Sörbys Wilma
D-ponny som jag har på utbildning åt Sammels Stuteri. Tog hem henne våren 2010, och då hade hon aldrig tävlat eller hoppat clearround. Tillsammans har vi nu hoppat MSV:B, och har placeringar upp till L:A.

Hon är en mycket klok ponny och har hjärtat på rätt plats. Gör alltid sitt bästa för att tillfredsställa sin ryttare till 100%. Har en bra hoppteknik och ett bra steg för att matcha MSV-hoppning.


Gwiazdka
Min kompis förra D-ponny som jag tävlade en L:C-klass en gång, mest bara för att testa på. (Eller rättare sagt så bytte vi ponnyer på tävling en gång.)

Red henne bara en gång innan tävlingen och på själva tävlingsdagen, så fick inte lärt känna henne så mycket. Men en go ponny med en bra inställning, bra hoppteknik och väldigt enkel i det stora hela.
Hon såldes förra året och går nu på ridskola uppe i Östadkulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0