Shoppinglista - uppdaterad

Hjälm - Min gick ju sönder vid våran krasch, så måste köpa en ny. Hade faktiskt i tankarna att köpa en ny iår för den gamla började bli blekt, men nu är den sönder så måste ha en ny. Funderar på att köpa en ny JW vilket det nog troligtvis blir.  Fixat!
 
Vantar - upptäcke här om dagen att mina vantar hade försvunnit efter olyckan, eller rättare sagt fann bara en vante i påsen. Så ett par nya roeckl handskar ska införskaffas, har som tur är ett gammalt par här hemma som jag kan använda på helgens tävling. Vi hinner kanske stanna till hos hedmans som ligger nära tävlingen på Lördag och då ska vi kika på vantar där. 

Kavaj-  Min kavaj blev helt sönderklippt, man kan inte se att det är en kavaj längre.. Så det måste köpas en ny och jag vill ha en ny animo vet dock inte vilken modell. Ska vänta med att köpa kavaj till falsterbo, kanske hittar någon nyare modell, annat märke eller liknande där (troligtvis animo). Får tävla i långärmad tröja de få tävlingarna innan falsterbo. 

Förbygel - Min förbygel försvann efter olyckan. Brent togs ju hand om utav flera olika personer (tacksam över det), så inte enkelt att hålla koll på all utrustning i panik. Så vi tror att den har blivit kvarglömd i Vänersborg. Vi hade ändå tänkt att köpa en ny, mamma vill ha en dyon förbygel haha. Så kanske det blir en dyon förbygel, eller något annat får se när vi hittar någon. Vet dock inte om vi ska vänta tills falsterbo eller ej, skulle behöva en innan men kan kanske rida utan. Mamma åkte till Vänersborg och de hade lagt undan min förbygel, så har fått tillbaka den nu. Dock vill mamma att Brent ska ha en dyon-förbygel så kanske blir en ny ändå ;)

Säkerhetsstigbygel - Efter olyckan har nu mamma bestämmt att jag ska ha säkerhetsstigbyglar som jag inte kan fastna i. När vi kraschade satt jag fast i stigbygeln men min fot lossnade som tur var snabbt (tror jag). Vi kommer troligtvis att köpa ett par soft up, jag kommer välja någon diskret färg så jag kan matcha med allt.

Detta är vad jag kommer på just nu, sedan finns det ju mycket man vill köpa men som inte är lika stora "måsten". Men blir säkerligen några impulsköp på falsterbo skulle jag tro, vet några saker jag vill kolla på i vilket fall. Men de som är nämnt ovan är "måsten" helt enkelt.. 

Ni får gärna komme med förslag på snygga märken i de olika "kategorierna" tex: hjälm-jw osv.. :)  


 

Kommentarer
Postat av: Selina

Åhh hjälp vilken fin headder verkligen :) Kika gärna in på min frågestund :)

Postat av: Ida Bååth

Man kan väl anmäla till sitt försäkrings bolag om sakerna eller om det är landstiget. För då får du ju en viss summa tillbaks för kavajen :)
Eftersom du åkte ambulans finns ju olykan in skriven

Svar: vi har anmält det (tror de var till försäkringsbolaget eller något sån), så vi får en viss ersättning för sakerna :)

2012-06-20 | 17:46:09
URL: http://idabaath.blogg.se
Postat av: Evelina Bohlin

Jag tycker du ska köpa en Ayr8 ridhjälm, en animo lei kavaj pch sen bara MÅSTE du köpa soft up för dom är verkligen kanon! flyger man av sbehöver man imte oroa sig för att ffastna! rider själv med sånna och har gjort några flygturer och jag har aldrig fastnat! Det bästa jag någonsin haft! :D

Svar: tack för tipsen! :D vi får se vad det blir till sist ;)

2012-06-20 | 21:38:13
URL: http://eevelinabohlin.blogg.se
Postat av: emelie

Fin blogg ni har! Väldigt snygg design.
Jag såg en grön animo-kavaj när jag var på baltic cup, sjukt snygg och stilren. men om man ville ha en annan str fick man specialbeställa... Men väldigt stilren och fin. lite ''olivgrön'' faktist. Den önskar jag att jag kunde köpa! Annars så jag en vinröd animokavaj! occkså sjukt fin och stilren, men även den måste specialbeställas. Det var lit försla bara. Då får jätte gärna kika in på min ny-startade hästblogg. http://emelieg.devote.se/

Svar: tack för tipsen, tror det lutar mot en blå animo :) fin blogg du har!

2012-06-28 | 18:56:22
URL: http://emelieg.devote.se/
Postat av: emelie

Lite speciellt men en grön animo kavaj är sjukt snyggt! även vinröd. Men båda måste specialbeställas...

kika gärna min ny-startade hästblogg. http://emelieg.devote.se/

2012-06-28 | 18:58:50
URL: http://emelieg.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0