Fullcheek vs. pelham

Hoppade lite med Wilma förut, så jag bjuder på film imorgon på både Kiaras hoppning igår och Wilmas idag! :D

Testade fullcheek-bettet på henne. Haha, säger jag bara...
Jag som hade så stora förväntningar över det bettet när det kom till hoppningen, men så blev det pannkaka. Hon blev så jäkla stark och platt i steget så jag fick inte igenom några förhållningar och fick styra undan hinderna ett antal gånger för att avstånden blev alldeles för stort.
Men det gick bra i slutet när vi hoppade en oxer på ca 110cm några gångar. Då insåg hon att det inte skulle vara så smart att springa så fort som möjligt mot hindret, och blev därför lite backande istället.
Fick några riktigt bra språng och det har nog med att göra att hon får mindre tryck i munnen med detta bettet. Hoppar jag med pelham har jag mera i handen och då river hon.

Så jag får se hur jag ska göra framöver... JAG vill rida på ett snällt bett, men då vill Wilma bestämma. Det är nog bättre att det är tvärt om. Eller?

Kommentarer
Postat av: Hannah S.

du kan pröva ett hanging cheek,har också haft samma problem med min ponny men när vi prövade det började hon genast lyssna mer och hoppa över hindren istället för mera rätt igenom.

2012-04-01 | 09:08:09
URL: http://klequi.blogg.se/
Postat av: Felizia

Jag tycker att du ska rida på bettet fler gånger så att hon vänjer sig så får du se efter någon vecka hur hon är då :) men om det är någon tävling snart så kanske du ska ha pelham för det blir ju lite jobbigt om du inte får stopp ;)

2012-04-01 | 09:32:26
URL: http://sannaochfelizia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0