Givande mentalträning!

Hej på er
Blev en längre dag igår än vad jag hade väntat mig. Kom hem efter 10-tiden på kvällen.
Men det var ett intressant möte vi SHRF'are i Division 1-laget fick ha med Barbro Sundberg. Barbro arbetar inom friskvård och hälsa med mental träning, business- coaching, kost och träning. Så vi gick igenom vad som är viktigt för att vi ryttare ska fungera i längden. Vad vi ska äta, hur vi ska sova, prioritera för saker osv. Så det var faktist givande, och jag tror vi alla i gruppen fick ett annat tänkt över saker och ting.
Vi kommer få träffa Barbro 2ggr till, så vi har fått lite läxa till nästa gång. Som jag kan dra i ett annat inlägg om det vore intressant.

Bussarna går så dåligt från pendeln i Kungsbacka till Höglanda så jag sov hemma inatt och åkte tillbaka hit tidigt imorse med pappa. Närmade kl 06:15 för att vara exakt. Så jag har INTE sovit tillräckligt med timmar inatt och det har gett sitt under dagen.
Men jag har slutat för dagen så vilar nu en stund innan jag går ner till stallet och rider två hästar. Ska testa ett 3-delat fullcheek på Wilma idag. Tror det kan ligga bra i munnen på henne eftersom parerstängerna sitter där dom ska och håller bettet på plats.

Hade ju hoppträning med Wilma igår också, och det gick bara bra!
Fick jättebra flyt hela tiden även om hon drog mera än vad hon gjort på sistone. Och jag fick bra kritik för mina vägar, blicken, sits osv. så det kändes super. 
Fick verkligen finputs på det vi hoppade. Hoppade inte så mycket eftersom hon gick hårt hela förra veckan och tävlade i Söndags. Så avslutade med att hoppa en liten bana efter en längre uppvärmning, medans de andra hoppade ett antal gånger till :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0