Precis ridit en duktig ponny!

Var katastrof i början av passet med fullcheek-bettet, men efter mycket galopparbete på ena stora volten var hon superlugn!
Hon tog ett ärligt stöd på bettet och litade på min hand. Så fick henne i en bra form, inte för låg och inte för hög. Tror hon skulle funka bra på detta bettet i hoppningen! I dressyren håller jag dock mig till ett annat om det ska funka i längden...

Även om jag plockade bort mycket "spänst" i galoppen så var den rund och bärande. Kunde korta henne utan att hon bröt av till trav. Det kan jag inte göra på Apple Mouth-bettet för hon kan inte riktigt bära upp sig på det. Lättar jag det minsta lilla bryter hon av. Så därför tror jag att detta skulle funka bra att hoppa med :)

Kommentarer
Postat av: Sara - Föredetta beridare hos Jessica Kurten

Shit vilken söt ponny! Sockersöt!!

2012-03-28 | 21:30:52
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0