Nimpa

För några månader sedan var jag med på en hoppträning med en utav skolhästarna på skolan, efter en förfrågan av stallpersonalen. Och denna häst har jag "tagit hand om" lite sedan förra veckan då 2:orna är på praktik och då har hon bara haft någon som rider 2ggr i veckan.
Så jag red Nimpa en gång förra veckan och igår. Ska även rida henne imorgon och på Söndag skulle jag tro.
Hon är ganska speciell att rida för hon är väldigt försiktig av sig, stressar upp sig om hon gör fel, tar korta steg och lite andra småkonstiga saker. Hon jobbar inte i form automatiskt heller så det är ändå mycket häst att rida, även om hon bara är runt 160mkh.
Har inte haft henne som favorit precis, men hon skötte sig väldigt bra igår och hon är mysig att ha och göra med. Dock ingen storhäst som jag själv skulle velat ha, men det är kul att rida henne då och då.

Vet inte så mycket om henne, men jag har för mig att hon gått MSV-dressyr och det märks emellanåt för hon har lätt för skolor när hon väl är avslappnad. Satte till och med nästan några galoppiruetter igår, haha!

Så det är lite kul att få rida storhäst i alla fall, även om det inte är min typ av häst! :)

Genne och jag langar posen ;)
Kommentarer
Postat av: Julia

sv. Jaså^^ Jag är sämst på namn och sånt så kommer aldrig ihåg när folk säger sånt haha

2012-03-29 | 13:36:44
URL: http://rsjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0