Dressyrträning & dressyrtävling

Planerade sådär lite snabbt innan min dressyrträning förut att åka med Genne på dressyrtävling i Kareby. Så jag har inte haft någon tid till datan idag heller. Suck. Uppdaterar väldigt dåligt vilket jag är medveten om. Men jag tycker ändå att Sara håller igång det bra här. Hon har varierande inlägg vilket jag tror uppskattas av er.

Min träning med Wilma gick KANON idag! Bästa dressyrpasset någonsin för Kristina. Allt föll verkligen på plats efter en stund, och jag red på samma 3-delade fullcheek som igår.
Ska absolut testa att hoppa med detta för hon får sådan jäkla power i galoppen med det. Känns nästan som att rida med pelham, bara att hon är lite starkare och drar mera framåt. Men annars är det samma känsla.
Vi tränade på mellangalopp och förvändgalopp idag och den förvända satt som en smäck. Hon slog inte över en ända gång (vilket Kristina trodde att alla hopphästar skulle göra). Men hon var jättebalanserad i högergaloppen när jag kom från snett igenom och fortsatte i förvänd längst kortsidan. Andra varvet funkade bra, men finns delar vi ska jobba med framöver.

Och för Sofias del blev det en dressyrritt på 64,22% med Mingis och fick därmed första kvalet för MSV:B! Inte för att jag är så haj på dressyren och det... Men jag tyckte det såg lika bra ut som vanligt, haha! :)

Snart är det änna dags för mig att starta dressyr och ha en egen groom! ;)
Kommentarer
Postat av: Sofia Genne

Tack för hjälpen o sällskapen sötnos! Jag är helt klart din groom när du kör på den rätta grenen! Haha, pööööss!

2012-03-29 | 23:48:30
URL: http://gennes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0