Sadlar om från hoppningen...

...Och börjar nu med körning av shettisar istället!

Har under två Torsdagar nu kört shettis på skoltid, bara för att det ingår i kursen Ridning och Körning. Och faktist så är det hur kul som helst att köra!

Som tur är har jag fått köra en supergo liten shettis båda gångerna som heter Allgunnens Ädel, även kallad Ädel. HUR cool som helst och vet exakt vad han ska göra hela tiden. Räcker med att jag bara släppte efter lite på tömmen så började han trava, och luta mig tillbaka för att få stopp. Dock så har han temperament och vill helst trava hela tiden, och idag galopperade han till och med när vi körde på travbanan och skulle "köra ikapp" varandra. Haha!

Förra veckan hade vi precisionskörning i paddocken, vilket innebar en bana med konor som vi skulle köra. Tydligen så hade min grupp vart lite för galna och gjort så att gruppen som skulle köra i paddocken idag inte fick köra alla samtidigt där inne som vi fick. Haha, typiskt Höglanda-elever!
Jag och Nathalie drog på ordentligt med Ädel under precisionskörningen, vilket inte uppskattades så värst utav körtränaren.
Men så himla kul var det verkligen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0