Dagens ridning

Vi håller på och trappar ner på rdiningen med Brent, men han ska i alla fall vara igång inför sadelutprovningen. Tänkte rida en sväng där det är en brantare backe, men upptäckte att det stod en grävmaskin mitt i vägen. Så då tog vi en annan tur där vi inte ridit på länge. Vi tog det ganska lugnt men en del trav och lite galopp blev det, dock var det väldigt hårt i marken idag. 
 
Brent var fin men ganska spänd på vissa ställen, tex där vi inte ridit på länge. Men när han var koncentrerad på mig gick han riktigt fint och stadigt i traven. När vi kom till grusvägen där han alltid dummar sig, blev det som vanligt en fajt mellan oss. Vi galopperade hemmåt, men då drog han bara upp huvudet och sprang iväg. Det var inte det jag ville så jag vände och galopperade tillbaka och då gick han superfint. När jag vände hemmåt igen skulle han sticka hela tiden, slängde sig och bakckade ner på åkern. Då vände jag en gång till och galopperade bort på grusvögen  och då gick han super igen. Sedan vände jag hemmåt och han bråkade direkt, men böjde igenom honom i skritten och red serpentiner på vägen. Då fick jag onom att tänka på annat och han gick då utan att bråka. Sedan travade vi sista biten och då var han också väldigt jämn och stadig.
 
Blir så irriterad på honom när han går äckligt bra åt ena hållet och när jag vänder åt andra hållet på samma väg är han ett monster. Det är i och för sig ganska intressant hur han kan ändra beteende så fort. Detta har blivit en grej mellan oss då han alltid gör så här på den här vägen, men han gör det nästan aldrig någon annan stans. 
 
Försökte fota några bilder innan jag hoppade upp. Men han ville inte riktigt stå stilla och det fanns inget att kolla på denna gången. Men några halvbra bilder med örona frammåt blev det ändå. Sedan den sista bilden är på självutlösare, så den är mindre fin haha.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0