Johanna gästbloggar

Hej jag heter Johanna och jag går i samma klass som Bella. Jag bor på skolan och har min egna häst uppstallad här. Han heter Centavo och är en 4-årig valack som jag köpte för 1 år sedan från Lettland. Jag har ridit in honom själv och igår debuterade vi lokalt med bara ett litet nedslag!
 
Mitt mål med honom är att i vinter är att få stadiga rundor i 1 m sedan till våren debutera 1,10 m. Vårat långsiktiga mål är att kunna tävla 1.30 - 1.40 m. Han har kapaciteten och viljan så om inget kommer ivägen så är jag säker på att vi kommer komma dit!
 
Sveriges Ridgymnasium var mitt förstahandsval och jag ångrar inte en sekund att jag började här. Mina planer efter gymnasiet är att flytta utomlands och jobba som hästskötare. Dock beror det på hur långt jag och Centavo har kommit, om jag ska fortsätta satsa på honom eller om han ska säljas. Därför är skolan bra för man får chansen att ta hästskötarexamen och man får mycket hjälp och lektionstid till att förbereda sig. En annan sak som jag tycker är bra här på SRG är kombinationen med stall och vanliga lektioner på schemat och lärarna är väldigt förstående. Man får väldigt lätt ledigt om man t.ex. ska tävla på en vardag, men såklart får man ta igen det man skulle gjort på lektionerna.
 
Bella är en väldigt härlig tjej som man kan prata om allt med. Jag tycker hon tar väldigt bra hand om sina hästar och hon vet vad hon sysslar med och vart hon vill komma med ridningen. Dock tror hon att hon bor på nordpolen och går redan runt i mössa och vinterjacka, för hemma i Landvetter är det mycket varmare enligt henne. Ska bara tillägga att Landvetter ligger en halvtimmes bilresa härifrån.... Skämt åsido, här på bloggen kan hon verka som en stenseriös person men har man träffat henne i verkligheten så vet man att även hon har lite humor och är alltid glad ;)
 
Det var allt för mig, ha det bra alla söta läsare!
// Johanna Nyberg, SRG11KBA


Kommentarer
Postat av: Frida

Fin form på hästen :D :D :D :D .D

2012-09-06 | 17:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0