Torsdag & lite till

Hej allihopa! 
Dagen har gått i ett och jag har ej hunnit och uppdatera er.
 
Dagen började med ett besök på vårdcentralen, men gick därifrån arg som ett bi. Jag sade innan besöket att de kommer säga si och så, och de var precis de dom gjorde..Efter besöket åkte jag vidare till praktiken.
 
Kom hem från praktiken efter sex tiden, då tog jag in hästarna och bytte täcke på Brent. Sedan gick det någon timme, jag käkade osv. När jag skulle gå ut i stallet för att rida frågade pappa om vi skulle övningsköra, så jag gjorde det innan stallet också.
 
När jag kom ut i stallet var klockan runt halv nio och kolsvart ute. Bestämmde mig för att inte rida utan vi körde en annan variant. Tog på honom longeringsgjorden, träns och sedan en gummisnodd +  massa reflexer, sedan tog vi en promenad. Jag hade Brent i ena handen och våran lille vovve i andra handen. I början forstod inte Brent vad han hade på sig, han gick väldigt långsamt och avvaktande. Men när vi började trava, eller ah han travade och vi sprang så började han slappna av mer. Gjorde tempoväxlingar på grusvägen i trav (= jag fick springa för livet) och han gick riktgt fint, och tyckte inte snodden var läskig längre. Gick/sprang den turen som jag hade tänkt och rida, så planerna blev inte ändrade så mycket.
 
Tyckte det var bättre och leda honom i mörkret, han är inte riden i möker många gånger. Jag har gjort det ett fåtal gånger på honom, och innan mig är han nog bara riden i ridhus nästan. Sedan var mamma inte hemma och när hon  inte fanns i närheten ville jag inte rida i mörkret om något skulle hända. Vi har haft för mycket olyckor nu, så kör lite på den säkra sidan.
 
Efter jag fixat allt i stallet packade jag transporten inför imorgon. Imorgon är det träning om jag nämnt innan i Uddevalla. Eftersom jag har min praktik i Uddevalla hinner jag ej åka hem imellan praktiken och träningen. Så mamma kommer med transporten och hämtar mig efter praktiken så åker vi direkt mot träningen. Därför har jag packat ut all utrustning, så mamma bara behöver borsta och lasta Brent imorgon.
 
 älskar min väst & mina mysiga tröjor♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0