onödig fakta

Sist jag gjorde detta testet var för ca 4 år sedan, hittade det nyss när jag kikade igenom min "bilddagbok". Det har såklart ändrats en hel del under dessa år.. Jag har numera ingen kingsland kavaj, jag har inte kvar Frankie, jag har samlat på mig mer stövlar osv..

 

RYTTAREN:

Namn: Sara Fritzson
Smeknamn: Sara, Fritzson, praktikanten (jobbet som driver med mig)
Klubb: Stenungsund hoppryttarförening
Född: 1994
Längd: ca 170cm
Hårfärg: mörk blond?
Tävlat som högst, hoppning: MSVA
Tävlat som högst, dressyr: har inte tävlat dressyr, men fälttävlan där dressyr är ett moment..
Hopp- eller dressyrryttare: hoppryttare


HÄSTEN:
Namn:
 Brent
Smeknamn: Brentan, bebis, fuling och alla möjliga ord.
Född: 2006
Kön: valack
Ras: import holland
Ursprung: Holland
Mankhöjd: ca 170cm
Färg: brun
Tecken: ett vitt bakben och tecken i ansiktet


UTRUSTNING RYTTARE:

Hjälm: john whitaker
Säkerhetsväst: race safe
Stövel/sko: parlanti, pioneer, mountain horse & något mer märke.
Handskar: 4 par roeckl handskar och ett par vinter vantar från hööks.
Skjorta: 2 kingsland, equiline och något annat märke.
Kavaj: Animo
Spön: Inga speciella märken, men de jag använder är ett dressyrspö, ett grönt hoppspö, ett svart hoppspö och ett glittrigt hoppspö.
Sporrar: Äger några par men har inte använt det på flera månader.

UTRUSTNING HÄSTEN:
Transport:
 boj
Sadel: brun antares
Stigbyglar: freejump
Stigläder: antares
Träns: dyon och två från hööks används. 
Bett: de som används mest är flippan, bubbelbett, vanligt tredelat och rakt gummi.
Hjälptyglar: ska troligtvis börja rida med gramanen lite mer. 
Luva: anna scarpati 
Schabrak: (tävling) 3 anna scarpati, folksam, antares, vinrött minns ej märke, säkert glömt något..
Sadelgjordar: magplatta
Benskydd: veredus
Benlindor: använder ej lindor
Ridtäcken: behöver köpa ett nytt!
Täcken: (tävling) 3 kingsland och hvpolo

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0