Läkarens besked

I måndags för en vecka sedan var jag hos ögonläkaren då mitt skadade öga har varit rött till och från enda sedan i början av denna månad. Ögat har varit mer irriterat än vanligt och jag har sett suddigt vissa dagar därför fick vi en akuttid i måndags. Men självklart när vi väl skulle till sjukhuset var ögat inte rött längre.. Läkaren kunde i vilket fall se att det inte var någon ögoninflammation för tillfället, men han antog nog att det hade varit det innan. Men nu är mitt öga lika rött igen, så vi har ingen aning om vad det kan var för något..
 
I vilket fall kunde läkaren konstatera att min tårkanal inte funkar som den ska, för det har jag ju inte vetat i sådär 9 månader.. Han försökte "töja" ut kanalen lite, men en ny operation kommer i vilket fall bli av. Han kunde dock inte avgöra om det blir en "mindre" (lokalbedövning) eller en "större"(behvöer sövas) operation, utan det får experterna göra.
 
Så om ett x-antal månader kanske jag har ett normalt fungerande öga igen. Även om jag är rädd inför operationerna med tanke på hur det gick sist gång.. Så hoppas jag på att denna operation kommer bli lyckad och att min tårkanal blir som vanligt igen! 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0