Godnatt-hälsning från Landvetter

Nu ska jag inte klaga eller skylla ifrån mig på något ovettigt för att jag inte bloggat, men jag har knappt kunnat skriva på tangentbordet för att handleden gjort (gör) ont. Är inte så lätt heller att kunna skriva med högerhanden eftersom jag har en lång jäkla skena som tar emot varje rörelse jag gör med fingrarna. Men nu slängde jag iväg den åt sidan och tänkte skriva lite mera än bara ett par få meningar!

Jag och Obelix är nu hemma i alla fall, i Landvetter med andra ord. För mig blir det andra natten jag ska sova hemma ända sedan jullovet, och prinsen har inte ens varit hemma sedan han lämnade efter jullovet, han har stått på skolan ända sedan andra veckan detta året.
Vi kom tyvärr hem lite för sent för att han skulle hinna få komma ut i hagen med de andra hästarna, men han fick i alla fall kommit ut på en skogstur och fick länga ut på galoppen ordentligt. Nu kör jag på långa uteritter under lovet, får verkligen passa på när vi är hemma (som jag sagt tusen gånger så suger ridmöjligheterna i Kungsbacka). Tror jag inte Obbe har något emot, dock reagerade han på alla is- och snöfläckar som fortfarande existerade i Landvetter, så det var väldigt läskigt idag. Men jag red barbacka på han för första gången i skogen och det brydde han sig inte ett dugg om, han skötte sig kanon!
 
Till helgen är det tävling, ÄNTLIGEN! Fast det var ju inte så länge sedan jag tävlade egentligen, men då var det med Kiara och inte med Obelix. Han var det längesedan jag tävlade, eftersom vi fick hoppa över den vi hade anmält oss till förr-förra helgen då han var lite smått skadad.
Så jag ser fram emot att tävla på söndag igen med honom! Hoppar L:B & L:B+ :D
Stannar hemma hela lovet. Måste ta hand om stallet själv nästa helg också för mamma och syster ska till Ljungby på meeting. Skulle egentligen åkt med, men det känns för tidigt att åka med Obelix på meeting när vi knappt tävlat i år. Hade han gått stadigt dessa två tävlar och fått flera rundor i bagaget hade jag nog åkt med. Men har sommaren på mig att tävla och åka på meeting, så det är skit samma att jag missar Ljungby.

Nu ska jag packa upp allt jag lyckats dragit med hem... Blev lite för mycket kläder, som alltid. Sedan ska jag krypa ner i min underbara egna säng och somna till en film. Får höras mera imorgon :) Godnatt ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0