Sveland cup 2013

Förra året trodde jag att det skulle vara sista gången för mig att delta i Sveland Cup på ponny. För att få vara med och kvala får man inte ha startat MSV-hoppning, då är man överkvalificerad. Så jag och Wilma klämde in våran MSV-debut precis efter båda kvalen/veckan innan zonfinalen. Och planen var att jag skulle ha henne hela detta året också, så därför trodde jag att det var sista gången jag var med och deltog i Sveland Cup på ponny.

Men nu har jag ju Obelix, och får därmed vara med och kvala även i år! Har hoppat Sveland med både Kiara och Wilma innan, och varje gång har jag tagit mig till zonfinal, men aldrig till den stora finalen. Kom en utanför placering förra året, och jag ångrar fortfarande att jag tog ett extra galoppsprång innan sista hindret i omhoppningen!

Första kvalet är nästa vecka på Billdals ridklubb, och andra kvalet är i maj. Sedan går zonfinalen ett par helger senare, och den stora finalen håller hus i Årsta-Runsten. 

Återstår att se nästa år om det blir Sveland Cup på storhäst då kanske! :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0