Min utrustning - Del 1

Jag har tänkt att nu under en framtid fota min utrustning i olika delar och lägga upp här på bloggen. Så idag kör vi igång med mina hjälmar!
 
Mina hjälmar (alla hjälmar som finns här på gården är inte med på bild, men tyckte det var ondödigt och ta med de hjälmar som inte används)
 
Okänt märke
Detta är egentligen mammas gamla tävlingshjälm som hon hade för många år sedan. Men jag använde den själv väldigt mycket förr här hemma. Men numera är det mamma som har den igen när hon rider mina hästar. 
 
John Whitaker
Detta är min andra john whitaker-hjälm som köptes 2008? om jag inte minns helt fel. Den var hel och fin dock ganska solblekt fram tills den 9 juni förra året då jag och Brent kraschade. Så nu är skärmen av men jag använder fortfarande hjälmen här hemma. Jag har alltid älskat denna hjälm både i utseendet och "bekvämligheten", det som är ett minus är att hjälmarna blir blekta och är väldigt varma på sommaren.
 
"Mips hjälm"
Fick denna hjälm 2007 när jag tävlade gp-ponnyn i scandinavium. Jag använde den ganska flitigt under 2007 när jag tävlade fälttävlan även en del träningar hade jag den på, annars har hjälmen inte varit någon större hit hos mig. Hjälmen säljs endast i svart och numera är det en annan tillverkare utav hjälmarna än vad det var när vi fick dem (så de kan ha ändrats en del). Det som är roligt med hjälmen är att den är ganska unik då det bara är vi i gp-ponnyn som fick den ljusblåa färgen. Dock tycker jag inte att den är särskilt snygg eller bekväm då den känns som en cykelhjläm. 
 
John Whitaker
Eftersom min tidigare JW-hjälm gick sönder blev jag tvungen och köpa en ny. Jag valde mellan lite olika hjälmar men det blev en likadan JW-hjälm igen, min tredje rättare sagt. 
 
Hjälmväskor
Hjälmväskan till vänster köptes på scandinavium för minst 7år sedan, men väskan hänger med än idag. Den andra hjälm väskan är från exklusiv horse wear och denna väskan vann jag för många år sedan.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0