Presentation - Sara Fritzson

Idag har det rullat in en hel del nya besökare här på bloggen tack vare ponnysanning! Därför tänkte jag dra en kort liten presentation om mig :D 
 
Mitt namn är Sara Fritzson och även jag har synts på ponnysanning några gånger tidigare, en gång var för att jag skulle tävla i globen bland annat.. I vilket fall är jag född 1994 och går sista året på handelsprogrammet i Uddevalla, själv bor jag mitt ute på landet 7km från det lilla samhället Dingle. Jag bor på en ganska stor gård med min familj och utöver våra hästar i djurväg har vi en hund, en katt och mjölkkor. Min fritid består större delen utav skola, hästar, jobb och tillbringa tid med pojkvännen, men om 10 dagar kan vi stryka skolan!
 
Till mina hästar då.. Just nu har jag två storhästar och en shettis, den ena storhästen är min och den andra lånar vi. Min storhäst heter Brent och honom har jag haft sedan februari förra året. Han är 7år och vi har själva importerat honom från holland. Vi har hunnit tävla upp till 1,10m felfritt men skulle startat högre förra året om inte skador kommit i vägen. Vi missade hela sommaren då vi gick omkull på en tävling där jag fick honom över mig och skadade mig, efter det gick han över bommen i transporten och skadade sig själv. Iår har vi gjort några få tävligar men han står just nu skadad, ska dock på återbesök imorgon och se vad veterinären säger. Brent har även en ganska bra stam då han har bland annat Heartbreaker och Nimmerdor i sig.
Den andra storhästen som vi lånar heter Caravaggio men kallas Ådi. Han är 4år och har inte gjort speciellt mycket då ägarna inte riktigt hunnit med honom. Jag har haft honom en vecka så jag kan inte berätta så mycket om honom än förutom att han är supersnäll för att bara vara 4år. 
Den sista hästen är vår lilla super söta sällskaps shettis som heter Garino. Han går mest in och ut från hagen och har det bra.
 
Hoppning är alltså min gren och det har jag tävlat i alla år, men jag tävlade även fälttävlan under 2007. Mina ponnyer/storhästar jag haft genom tiderna heter: Lillman, Alice Bah, Ronja Robbersdaughter, Strätes Ramson, Hembys Mimosa, Attyrory Frankie, Chapella och min nuvarande Brent. På ponny har som som bäst tävlat MvsA, vinster upp till Mvsb samt globengehäng, gp-ponny final i scandinavium, placering i mvs fälttävlan, brons i inviduellt lag-SM fälttävlan och på storhäst placering upp till 1,30cm, andra placerad i finalen utav riksmästerskapet, stockholm trophy i globen osv..
 
Så det var lite snabb information om mig. Har ni frågor får ni mer än gärna ställa dem i kommentersfältet :D
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Du är så himla duktig! Hur länge har du hållt på med hästar? Om du räknar från sen du började på ridskola eller hur det började :)

2013-05-27 | 19:57:42
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0