Dressyrträning på travbanan...

Idag hade vi en udda dressyrträning, som hölls på travbanan.
Banan är totalt 1,5km lång, och vi skulle rida tre varv som skulle bestå av olika övningar som våran lärare/tränare Kristina skulle tilldela oss.
- Så runt första varvet skulle vi trava, lättridning, och flytta hästar till vänster och höger för skänkeln fram och tillbaka på spåret.
- Det andra varvet skulle vi trava, lättridning, och göra övergångar från trav och ökad trav till skritt gång på gång.
- Tredje och slutgiltliga varvet skulle vi trava, nedsittning, och göra halter då och då från ökad trav. 

De två första varven gick inte alls för Wilma drog, så det slutade med att jag släppte tyglarna mer eller mindre och endast använde vikthjälperna. Så sket i formen och försökte endast göra övningarna vi skulle.
Men sista varvet då vi skulle sitta ner släppte jag stigbyglarna och lade ner handen som Britt Hammar sa till mig att göra. Och då började hon slappna av och gick fint i traven.

Vi red två och två också, och Nathalies dressyrponny Snobben som jag red med blev lite väl framåt på vissa sträckor vilket resulterade till galopp på flera ställen. Så Kristina var väl inte så positivt imponerad av oss... Haha. Men vafan, två ponnyryttare på en travbana - Vad hade hon förväntat sig?! ;)

Dagen outfit idag bestod då utav jeans från BikBok... SRG-style!
Nästa år är man nog så lat att man inte orkar byta om från mjukisar, haha!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0