Skolar om till dressyrtant!

Josefin gissade rätt på vad som händer den 8oktober!
Förstår om frågan var lite oklar, speciellt för er som aldrig varit inne på TDB där man söker tävlingar. Då jag hade kopierat en del av tävlingsterminen framöver, i dressyr.

Tävlingen jag ska på den 8oktober är på Bollebygds Ridklubb - Och jag startar då dressyr!
Tro det eller ej, men så ligger det till och jag tycker det ska bli super skoj!
Ska rida en LC:1 (eller LC:2) med lilla Wilma =) Så det blir spännade tycker jag allt!

Men jag går inte helt in på temat dressyr utan jag har min vanliga sadel, den bruna hoppsadeln. Har ingen dressyrsadel för tillfället, och jag tycker inte det är nödvändigt att skaffa en nu. Nästa år isåfall när jag ska börja med mera dressyr!
Jag måste dock köpa ett dressyrschabrak och ett godkänt träns/nosgrimma, eftersom jag bara har bruna pullarnosgrimmor + repgrimman. Mamma föreslog en remontgrimma, och så blir det nog.

På ett ungefär såhär skulle våran outfit se ut på en dressyrtävling -

Vad säger ni alla dressyrryttare - Är detta godkänt eller? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

men träns är väl valfritt i de lägre klasserna?

2011-08-30 | 22:41:19
Postat av: paula

Köp ett schockelmhöle schabrak istället dem är snyggare ;)

2011-08-31 | 06:50:38
URL: http://flema.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jättesnyggt! Schokemöhle är för dressyrtanter, möjligtvis ett Vitt GG från vårkolletionen men nej detta blir bra & absolut godkänd outfit :D



2011-09-01 | 23:09:02
URL: http://ledner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0