Utvärdering av dagens ridpass

Som sagt så testade jag den nya nosgrimman på Kiara idag. Hade även ett tvådelat bett med fasta ringar.
Det funkade jättebra hela ridpasset och hon gick i en stadig form efter bara en liten stund! Hon brukar ha svårt för att hålla formen stadigt i skritt för hon blir så kort i steget när jag håller ett bra stöd i munnen på henne, och när jag driver på blir hon orolig i nacken.
Men det kändes jättebra idag!
Tog även några språng och höjde en bit i slutet, vilket även det funkade kanon bra!

Tog samma nosgrimma och bett på Wilma, och det funkade bra imellanåt.
Ibland blev hon lite tjaffsig i munnen för jag får inget jämnt tryck med det bettet och hon börjar då skaka på huvudet när jag tar förhållningar.
Men det funkade bra för det mesta i traven.
Tog även några språng med henne, men hon blev på tok för pigg mot hinderna och mina förhållningar gick aldrig igenom. Det gick dock över förväntan, så helt tokigt var det inte.
Fick även några tips av Victoria som jag ska tänka på i framtiden =)



Kommentarer
Postat av: Vanessa

Fan vilken cool bil man ser,en sådan vill ha ha !! <333333

2011-12-05 | 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0