Ciao a tutti! =)

Kiara / Wilma 29/9
En kompis till mig kom för att rida igenom Wilma med vanligt tränsbett. Laura har tävlat massor inom dressyren och kan mycket, så jag tyckte det skulle vara en bra ide att slänga upp henne på Wilma en stund.
I början stretade hon emot på det tredelade bettet, men i slutet gick hon jättefint!

Jag själv gick in för dressyrrollen helt med Kiara, på ett ungefär i alla fall.
Började med att trava igång henne lite, och sedan börja jag kräva lite mera. Och hon skrittade på så fint och avslappnat efter bara någon minut. Formen satt som en smäck i traven, och hon gick riktigt bra i galoppen i högervarvet från början.
Sen i slutet efter att Laura hade hjälpt mig lite i vänstervarvet gick Kia helt fantastiskt i galoppen!

Kiara / Wilma 30/9
Kia var så duktig igår, och eftersom det är dagen innan tävling idag så får hon vila.
Till Wilma har jag tänkt igenom några smarriga hoppövningar som jag ska bygga upp i manegen. Kanoners!



Nu så är det dags för mig att kila ner till storstallet för att jobba mina sista timmar för denna vecka!
Lara ska ridas ut, och Carlos ska ridas igenom i manegen.

Lara på bilderna ovan.
En helt perfekt häst för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0