Ridpass på travbanan

Obelix verkar trivas jättebra på skolan! Och jag tror att han sköter sig bra när han går ut och in från hagen. Har inte fått höra någonting, så han har nog varit snäll. Det var bara första dagen som han var lite spänd när han skulle ut till hagen, och då ledde jag honom. Är ändå förvånad över att han tagit det så bra med miljöbytena nu! Först flytt till Landvetter och nu till Höglanda. Han har även blivit så snäll att hoppa upp på, och jag kan röra mig "normalt" i sadeln utan att han blir spänd.

Idag red vi på travbanan några varv, och han var så pigg. Haha! Dressyrträningen var inte så lång och krävande igår, så jag anade att han skulle vara mer eller mindre som en tickande bomb idag. Hade hackamoret också så det blev lite dragkamp emellanåt. Men jag nöjde mig efter 4-5 varv. För imorgon är det hoppträning, så då ska han få arbeta :D

Kommentarer
Postat av: Emma

GRYM BLOGG!!!! :D<33

2012-09-07 | 19:38:29
URL: http://ponnypop.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0