Sängen, min bästa vän just nu

Är ett mirakel att jag ens kan sitta upp just nu i skrivande stund. Har ljusstyrkan på datan som mörkast för att inte huvudet ska rent ut sagt sprängas av för ljust sken. Svettas för jag är så varm, och blir sedan så kall så jag vet inte vad. Har tagit flera halstabletter, glass och te för att lindra halsen. Men det känns som något raspar i halsen när jag andas eller hostar.
Och på detta var det första praktikdagen på Börjes, Kungsbacka, idag. Kunde änna inte sjukanmäla mig första dan, så fick lida igenom den med leendet på läpparna och låtsas som ingenting. Trodde jag skulle svimma emellanåt, och känslan kommer tillbaka då och då.

Så typiskt mig att bli sjuk efter till exempel julafton, efter lov och ledigheter eller i detta fall efter Horse Show. Har turen att inte bli sjuk under högtiderna etc. Det är väl bra det..?
Men det kommer dumt nu när jag bara har fem dagar praktik på Börjes, och jag antar att det kommer gå bort en dag för mig imorgon. Känner mig bara så dum att sjukanmäla andra dagen, men vad ska jag göra.
Har inte ens vart nere i stallet och hälsat på Wilma idag. Somnade snabbt efter att jag kom hem vid 4-tiden och lade mig i sängen, och har sedan legat som död till i princip nu.

Men trots detta känner jag mig bättre för stunden när jag ser kommentarssidorna och statistiken på bloggen. Det är lite skumt ändå att man kan må bättre av detta. Men jag gör det. Så därför kände jag att jag var tvungen att skriva en hälsning från mig, här och nu. Trots att dataljuset lyser igenom 4 huvudvärkstabletter. Så lägg detta på minnet - Ni är bäst kära läsare ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0