Gårdagens & Dagens ridning

Igår åkte vi som sagt till ridhuset för att hoppa lite tittigare hinder med Brent. Mamma tog fram ett räcke med en grind under, ett annat räcke med vattenmatta och sedan även en kombination med räcke in och oxer ut. Medans mamma byggde fram skrittade jag ut en liten sväng på Brent och började sedan värma upp i ridhuset. 
 
Gjorde en del volter och skänkelvikningar i både trav och galopp, sedan försökte jag även få Brent att gå över vattenmattan haha. Jag har aldrig mött en häst som är så rädd för vatten som Brent, vilket också är otroligt jobbigt in i mellan. Kan ju säga att han vägrade gå över vattenmattan, men tillslut fick jag tryckt över honom i alla gångarter utan problem. De tittiga hindren var heller inga problem, han hoppade som bara den. Dock finns det ju mycket att jobba på, tex att han inte ska springa med huvudet rätt upp i luften så fort det finns hinder och bättre vägar (få ut honom på spåret och i hörnen). Men vi båda hade kul och det är huvudsaken! Skrittade/travade även ut en sväng som avslutade vårt pass.
 
Idag red vi ut en kortare sväng och gramanen fick faktiskt åka på. Vissa dagar skiter Brent i mig totalt när vi rider ut så en graman kan nog vara en bra extra hjälp ibland. Jag behöver inte hålla i den mycket, han behöver bara känna att den finns där och vet vad han ska göra. Han var väldigt fin i traven ochi galoppen protesterade han lite snabbt först. Men sedan var det inga problem. 
 
Bilder från igår
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0