Resultat Brent - Kungsbacka 24/2

Ja, vad kan man säga om dagen egentligen? Jag var nog mer frånvarande än närvarande i vilket fall haha.
 
1,05m - 4 fel
Brent var väldigt jobbig på framridningen, han drog och gapade som bara den blev även någon små spark någon gång. Han var även väldigt skygg mot de andra hästarna och lade även öronen åt dem vilket han inte brukar. Väl inne på framhoppningen hoppade han väldigt fint men struntade lite i mig där uppe vilket inte är helt ovanligt. 
 
Inne på banan var han väldigt spänd, men han tittade inte på platsblommorna för ovanlighetens skull haha!Vi fick en del fina språng och något som blev väldigt konstigt. Vi rev hinder nummer tre då jag tryckte av han lite stor så han blev flack bak, dock kunde bommen lika gärna legat kvar då den ramlade ner långt efter.. Sedan fick vi även ett väldigt konstigt hopp på hinder nummer sex, jag trodde vi skulle landa mitt i hindret men han klarade det konstigt nog. Det hindret stod strax efter utgången/ingången så han tittade till där och flöt ut och sedan blev avståndet helt fel och därför ett väldigt konstigt hopp. 
 
Jag var inte nöjd över min ridning då jag verkigen kan bättre, men idag har jag inte riktigt "orkat" bry mig om man kan säga så. Brent sköter sig som han ska jag önskar bara att han ska komma ner på jorden lite och lyssna på mig, men de jobbar vi på.
 
1,10m - utgick
Här var han superfin och mjuk på framridningen inte alls lika springig som i klassen innan. Inne på framhoppningen var han också fin. Inne på banan hoppade han ettan och tvåan bra sedan på hinder nummer tre stannade han två gånger. Att han stannade var bara dumheter från hans sida det var ett räcke med vattenmatta som vi hoppade i klassen innan utan problem. Första gången han stannade var jag kanske inte riktigt med då jag verkligen inte förväntade mig det, sedan andra stoppet dummade han sig bara igen. Sedan efter vi kommit över det hindret klantade jag mig.. Jag fick för mig att man bara hade två olydnader men eftersom det var lokalt var det ju tre olydnader.. Så jag trodde jag var utesluten efter mina två stopp så jag hann rida förbi hinder nummer fyra innan jag kom på att jag hade en chans kvar. Så jag blev egentligen utesluten, men jag låtsades som om att det var meningen och räckte upp handen och låtsades att jag utgick istället. Det ser ju bättre ut i resultaten med ett "utgick-resultat" än ett "uteslutet-resultat". Men de var lite klantigt utav mig ja haha!
 
Så vad kan man säga om dagen då? Brent sköter sig som alltid förutom att han är brötig och hålla och att han dummade sig med två stopp. Jag var nog inte riktigt närvarande idag heller, var svårt och hålla koll på så många hinder har ju inte hoppat avd.a på länge ;) Jag kan ju inte påstå att vi har någon wow-känsla efter dagens starter haha, men de har varit kul med härligt folk. Resultatet och misstagen får vi fixa till nästa tävling då vi får vara lite mer seriösa igen.
 
Dessa två schabrak utav huva har fått pryda Brent idag.

 
 
Kommentarer
Postat av: Frida Olsson

fin blogg du har :)

Kolla gärna in min fälttävlansblogg :) <3

Min ponny är en d-ponny, sto, fälttävlansponny.
Jouline min ponny har gått höga klasser i fälttävlan och jag som ryttare har varit med i SM och DM inom fälttävlan och en massa cuper, trea i svelandcup riksfinal ja en massa sånt skojs. Men om du tycker att min blogg verkar intressant får ni gärna svänga in om någon gång och kommentera så blir jag super glad. Kommer att göra desamma!
Är öppen för länkbyten! <3

Ha en bra dag

2013-02-24 | 21:49:33
URL: http://friidaolsson.blogg.se/
Postat av: zuzanna

Sjukt snygga schabrak ! :D

2013-02-24 | 22:52:03
URL: http://nattstad.se/ryttarzanna
Postat av: Emma-Nellie

Grymt tänkt där med utgick-grejjen! Haha, jag skrattade lite med tanke på failen ;) Bra fixat med det ;D

När jag kollade på resultaten så trodde jag nästan att det hade hänt något med Brent, typ att han var halt, men så var det som tur var inte!

Lycka till tills nästa tävling! När blir det? :)

Kram!

2013-02-25 | 13:57:51
URL: http://emmiewee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0