Gästträning // Dressyr

Gästträningen i dressyr för Peter Härnstam idag gick BRA! Peter var jätteduktig och var klar och tydlig med vad man behövde jobba på med sin häst

Obelix kändes inte lika spänstig idag som han brukar vara, men efter fighterna vi hade igår hade jag inga höga förväntningar på att han skulle vara i toppform heller precis. Men han var mjuk i kroppen och i vänstervarvet ställde och böjde han sig fint! Var lite knaggligare i vänster med att få till böjningen, och skänkelvikningarna för höger skänkel var inte lika bra som i andra varvet

Det jag fick jobba på, och som jag ska fortsätta jobba med, var att få ner honom mera i formen så han inte får för hög nacke. Samt att inte fin-rida lika mycket som jag gör. För Peter tyckte min sits var bra och stadig, men att jag måste rida på mera och inte vara rädd för att galoppera på i ett friskare tempo. Har fått höra innan utav hopptränare att jag ridit lite för prydligt och måste släppa på handbromen, och jag själv håller med om det. Men i hoppningen har det släppt, är bara i dressyren som jag tänker "samla, samla" hela tiden.
Det blev bra mot slutet i alla fall, han fick en låg form, tempot var bra, jag tyckte det kändes bra, och som tur var så var Peter nöjd! :)

Duktiga Obbe, många pussar på mulen idag ♥
Kommentarer
Postat av: Emelie

Hur högt tävlar ni?? :)

2013-01-24 | 08:07:36
URL: http://emeliepalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0