Bloggare alltså...

Läser runt på bloggar för att få lite inspiration till mitt eget bloggande, men blir bara mer och mer frustrerad och irriterad över folk. Man slutar aldrig förvånas över hur hästmänniskor beter sig eller hur dom tänker.
 
För det första blir jag förvånad över hur man kan skriva att man hatar någon eller en specifik grupp/typ bland folk. Det är okej att man tycker illa om någon annan person, men att skriva rätt ut att man hatar någon eller peka ut personen till fullo även om man inte skriver namn är bara vidrigt. Det är ingen som vill ta del utav sådana åsikter.
 
Och för det andra - Dubbelmoral. Vissa tycker att dom är bäst, kan allt och är helt perfekta. Gör aldrig fel själva, men är förbaskat bra på att kritisera andra. Jag skulle aldrig kunna skriva "Stackars hästar som inte får eftergift, kolla mig - såhär ska det se ut", för även om jag brukar vara bra med eftergiften är jag långt ifrån att vara perfekt och lyckas inte ge bra med eftergift i varje språng. ALLA gör fel, även de som tror sig vara perfekta. Så varför ens skriva något sådant idiotiskt om att den som inte gör på ett visst sätt är en dålig ryttare eller djurplågare.
 
Jag skriver aldrig något som jag inte kan stå för, och jag vill aldrig skriva något dumt för att någon annan ska ta illa upp eller må dåligt över något jag skrivit. Jag har åsikter om saker och ting, men accepterar att andra tycker annat och inte håller med mig om mina åsikter. Även om jag inte är en känslig person och skiter i vad andra tycker om mitt sätt att rida eller klä mig, så får jag lite rysningar över hur andra faktiskt kan känna sig när de läser vissa inlägg.

Nej. Detta med att få inspiration gick inget vidare. Länka gärna BRA bloggar, gärna mera än en, eller läsvärda inlägg till mig så ska jag kika och försöka få lite vettig inspiration! 
Kommentarer
Postat av: Jenni

Michaelagorloff.com :)

2013-07-25 | 10:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0