Dagens ridning

Brent: Idag red vi i paddocken och över cavaletti för första gången på minst 3 månader skulle jag tro. Mamma har tömkört Brent över cavaletti några gånger under denna period men jag har inte ridit honom i paddocken på evigheter. Red inte så jättelänge och mest på raktspår eller stora volter med lite trav och galopp. Men Brent var superfin och jag känner skillnad på honom i ridningen (Brent har varit skadad och blivit behandlad men är nu igång igen). Även om vi har lång väg kvar så är han otroligt fin för att inte ha blivit ordenligt riden på 4 månader! Brent får i vilket fall gå som vanligt nu med markarbete och så vidare, men hoppa får vi göra först vecka 29. 
 
Ådi: Mamma ledde Ådi bort till padocken samtidigt som jag red dit med Brent. Så när jag hade ridit klart Brent bytte jag och mamma häst så jag fick ridit Ådi med. Vi tror att Ådi har kommit in i en växtperiod just nu, både i munnen och i kroppen. Därför har han mest gått lugna uteritter då vi inte vill pressa honom under denna period. Så just nu rider jag honom på hackamore då bett inte funkar för tillfället. Vi red inte alls länge i paddocken idag utan jag kände mest på honom lite snabbt i både trav och galopp. Tog även 3 små skutt på ett litet hinder för första gången med hacket och han var mycket mer possitiv när han inte hade något som störde i munnen. 
 
Här är en kort film på Brent från idag, han var sig lik och hoppade igenom cavalettin  ;)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0