Gårdagens ridning och lite till

Godkväll allihopa! Jag hade tänkt blogga igår men jag hann somna i sängen innan jag hann starta datorn.. Som vanligt består mina dagar av mycket jobb, häst och pojkvän. Hade även tänkt blogga tidigare under kvällen men det åskar och blixtrar som tusan här, tror åskan hade slagit ner i ett hus nära oss. Så egentligen borde jag nog inte ligga här med datorn.. 
 
Igår var Ådi och Garino på ett besök hoss hovslagaren och det gick bra. Förutom att Garino hade lite tråkigt och kröp ut genom skötardörren..? Brent tyckte överdrivet synd om sig själv som var ensam i stallet med massa mat och han hade även fått extra kraftfoder. Men jag gick ut och red på honom medans mamma var borta med de andra hästarna.
 
Brent fick sig en lagom uteritt  med lite klättring igår. Han var fin till och från tills vi kom till grusvägen där han i princip alltid bråkar. När vi red på grusvägen hemmåt flög han åt alla håll och kanter och om han inte fick springa i väg i full galopp blir han sur och backar ner i dikena. Men så fort jag vänder åt andra hållet på samma väg är han som en ängel och går så jäkla fint. Så man kan väll säga att det jämnar ut sig men är lite konstigt, ena hållet på grusvägen är han klockren men så vänder jag hemmåt och han blir galen haha. Jag kunde dock trava en bit på vägen utan att han slängde sig vilket är framsteg.
Ådi fick sig också en uteritt med lite klättring och något enstaka varv i paddocken. Ådi är hur cool som helst att rida ut både i naturen och i trafiken, märks inte att hästen är 4 år.. Vi svängde även in en liten sväng i paddocken och hoppade 4 språng på det som stog framme. 2 språng på oxern och 2 på räcket om jag inte minns helt fel, var inga större problem där men vi hoppade väldigt lågt. 
 
Bilder från igår, hann aldrig fota Ådi 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0