I'm alive

Kollade upp min handled idag, och läkaren kunde konstatera med en gång att det var en stukning och att jag har nerver i kläm på grund av att den är så svullen. Har ridit och jobbat i stallet som vanligt i en vecka med den såhär, så måste låta den vila helt i tre dagar nu och inte böja på handleden något alls. Den måste få läka ihop självmant under vila, och har därför fått en skena på 15+ längst undersidan av armen för att stödja upp.

Lite tricky är det allt nu när jag inte kan vrida underarmen någonting. 
Testade att rida förut och handställningen blev katastrof, som om jag körde barnvagn. Men trots att jag inte kunde hålla ordentligt i högertygeln gick Obbe fint och bra idag!

Kan garanterat tävla på söndag i alla fall, får bara ha något tunt bandage runt handleden så att jag får på mig handskar men ändå får något stödjande runt om. Typiskt ändå att först skadar sig Obelix, och nu har jag skadat mig... Tänker dock inte missa ännu en till tävling, nej nej! ;) :D 
Kommentarer
Postat av: Emma

Varför har han två pannband? :)

2013-03-26 | 20:55:26
Postat av: Johanna-12 år

Två pannband? Det var nytt, och fränt ;)

2013-03-27 | 16:15:56
URL: http://ungallroundryttare.blogg.se
Postat av: Ja

Fint ju med silver o guld där på honom :)))

2013-03-27 | 20:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0