Resultat Chapella - Riksmästerskapen 2011

Torsdag Clear Round - 0 fel
Började helgen med och sätta en nolla, vi hade inte hoppat på ca två veckor. Men hon kändes ändå super och hoppade riktigt fint och luftigt. Chapella är en sån häst som annars brukar snika hindren. Var en bra runda, allt kändes lixom bra förutom till sista hindret då jag plockade för mycket. Men annars en bra start på helgen. Lite kul att jag och Evelina Gustafsson var de ända som inte red med vitaridbyxor denna dagen hehe.

Fredag kval 1 bed A:0/A:0 - 0/0fel andraplacerad
Här fick vi yttligare en bra runda, dock inte lika bra flyt som dagen innan då jag satt och plockade mer idag. Men hon kändes jättefin och hoppade och lyssnade verkligen. Till hinder nummer 4 som var en trippelbarr blev avståndet helt fel, så hon hoppar av ganska stort men räckte ändå över. Detta syns på filmen. Våran tid räckte till en andraplacering. Köpte även ett super fint kort på Chapella från idag.

Lördag kval 2 bed a - 12 fel
Idag var det jätte konstig bedömmning, alla som var nolla vann? (dock var det inte många nollor). Även här kändes hon fin, men vi fick tre rivningar tror att både jag och hon var lite trötta. Men det är kanske inte så konstigt tredje tävlingsdagen i stekande sol. Alla rivningar kändes mest som slarv fel kanske inte den andra rivningen tror vi kom lite nära på det hindret ett gult räcke men annars kunde bommarna lika gärna legat kvar.

Söndag final bed. A/1a - 0/12 fel andraplacerad
Var super nervös ville verkligen gå in och sätta nollan. Men samtidigt var banan ganska svår, jag hade startnummer 16 och då var det en nolla bara. Kom in på banan och vi va nolla hela vägen igenom, hatar känslan när man rider mot sista hindret och vet att man är nolla men kan snabbt förstöra allt på sista. Jag lyckades i alla fall hålla mig kall och vi gjorde en klockren nolla. Gick ut som startnummer två i omhoppningen och hade kanske lite för bra galopp så rev första sedan hoppade hon bra och jag gasade på. Sedan rev vi ett räcke och en oxer efter det, så hon blev lite flack i slutet. Men efter som det bara blev en nolla i omhoppningen kom jag andraplacerad för jag hade snabbast tid bland 12felarna. Blev även kvalad till globen. Jag visste inte att jag hade en chans att bli en utav dem två som blev direkt kvalade till globen och mamma sa det inte förens på prisutdelningen då hon visste det säkert. Började till och med gråta under prisutdelningen och efter den för att jag var så glad.




Kommentarer
Postat av: Linnea - En ponnyryttare

Vad roligt, grattis :D :D

Vad och när ska du hoppa i globen, berätta mera :D

2011-08-01 | 08:44:17
Postat av: Sanna Olsson

ÅÅ så sjukt kul :D

2011-08-01 | 09:29:31
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: jenni&Jennifer

grattis sara!!:D

2011-08-01 | 13:08:23
URL: http://teamlabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0