Resultat 27/11 - Sörbys Wilma

KM på Billdal

L:B Stilbedömning - Felfri (stilpoängen skippar vi)
Wilma var hur fin som helst idag! Smattrade ordentligt i marken när hon fick syn på hinderna och tog sats för att hoppa.
Rundan vi gjorde hade inga större fel, bara att vi kom lite stort på något hinder och hon slog över i korsgalopp några steg i en sväng.
Jag var, och är, jättenöjd över rundan för jag hade kontroll och Wilma lyssnade kanon trots att hon var dunderpigg!

Stildomaren tyckte dock inte att det var en sådan bra runda? "Det gick för snabbt, "obalanserade i svängarna" och "inverkan behövs bli bättre i svängarna". Att vi var i oblans i en sväng hände EN gång, för jag valde en annan väg än alla andra för jag ville få en rak linje mot hindret och inte hoppa som på en volt. Då tog hon några steg i korsgalopp för svängen blev för skarp runt ett hinder.

Så vi förtjänar inte de låga poäng vi fick.
Ridskoleryttare fick bättre poäng, men det kanske är meningen att man ska rida med långa tyglar, ha korsgalopp hela tiden, skumpa i sadeln och nästan flyga av över några hinder?
Hmm, kanske ska prova det nästa gång det är stilbedömning ..

Jag sätter i alla fall högsta poäng på Wilmas insats idag!


Kommentarer
Postat av: Paula Holmquist

Dem gav dig säkert mindre poäng för att de inte ville att någon utanför Billdals klubb skulle bli klubbmästare... kanske ??

2011-11-27 | 20:53:17
URL: http://alexochpaula.blogg.se/
Postat av: Mamma Ingela

Isabella är medlem i Billdals ridklubb, dock tävlar hon ej där i år för dem. Men det fanns de som inte red lika bra som fick placeringar, de tillhör eliten dock så det var nog därför.Hon hade betydligt mer poäng än när hon red sist i en stilbedömning där hon inte fick en bra runda p en häst hon endast tävlat med 1 gång innan.

2011-11-27 | 21:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0