Wilma ♥ Apple Mouth bett?

Testade ett rakt Apple Mouth bett på Wilma idag. Allting gick över förväntan, och jag tror faktist att hon gillade det?
Hon gick mestadels i form och sökte sig neråt, men det var lite kämpigt i galoppen i början. Efter några varv i ett litet högre tempo och lätt sits i galoppen gick hon sedan som bäst i vänstervarvet, och då var det bra! Avslutade där för ville inte förstöra den goda känslan vi fick fram. Vänstervarvet brukar ju vara knepigast.

Ska testa detta bettet igen på Torsdag under dressyren. Imorgon på hoppträningen har jag hennes vanliga bett för att inte riskera något.

Jag har alltid haft lite svårt för vanliga tränsbett på henne för hon springer iväg i galoppen och kör upp huvudet. En martingal kommer inte äns på tal i dagsläget att slänga på henne för att överväga ett vanligt tränsbett. Då kör jag hellre på det raka pelhambettet med gummi som hon trivs bra med!
Varierar mycket med hackamoret, så hon får vila sin känsliga mule som får skav, och så hon inte "rids in" på ett litet skarpare bett.


Saknar den varma sommaren ♥

Kommentarer
Postat av: maribell

hej fin blogg ni har

jag har en fråga till isabella:

varför använder du padd? har hört en massa olika föklaringar till varför man bör och inte bör ha padd :D

KRAM

2011-11-29 | 09:28:13
URL: http://maribellj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0