Resultat Brent - Sotenäs 26/8

95cm avd.b  - 4 fel rosett
Vi fick inte riktigt till det på framhoppningen. Vi hoppade alla hinder utan problem, men jag var osäker och vågade inte riktigt rida som vanligt. Inne på banan blev det bättre, han var fin och lyssnade mer än vanligt. Han stack inte mot hindren, men blev ganska snabb efter hindren. Så i varje landning tog jag en ganska rejäl halvhalt för att han skulle lyssna, och på Brent får man ta i ganska bra. Men han va fin, vi kom fel på hinder nummer två och rev det. Annars finns det inte så mycket mer att säga. Var ingen felfri utan 4 fel var bästa resultat utav unghästarna, så vi fick en rosett.
 
Direkt efter vi kom ut från banan gick vi till transporten och tog av honom. Kollade om han ville ha vatten och sedan promenerade med honom så han torkade. Sedan var det dags att sadla honom igen för det var så få starter..
 
1m avd.b - 0 fel rosett
Hoppade knappt något inne på framhoppningen, kändes bara onödigt eftersom vi hoppat ganska nyss. Jag märkte inte av att han var trött eller liknande så det var skönt. Inne på banan hittade vi ett bättre flyt denna gång och kom bra på alla hinder ungefär. Denna klassen nollade vi och det kändes bra, vet inte riktigt vad jag ska skriva.
 
Vi har ju mycket att jobba på, vi kommer inte riktigt runt i alla svängar ur hörnen. Då blir han ibland "ståendes" i svängen innnan vi kommer runt. Men sådana saker kommer ju mer rutin han får. Just nu är jag bara glad över att vi tog oss dit, tog oss runt och tog oss hem levande. 
 
 
Kommentarer
Postat av: Linn

Det såg jättebra ut Sara! Va kul att ni är tillbaka på banan igen. Ni är riktigt duktiga tillsammans! :)

Svar: tusen tack! :)

2012-08-26 | 21:00:53
URL: http://Linnfredrikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0